Doutníky


English Čeština Français Deutsch Polski Português Slovenčina Español

XIV Festival del Habano

XIV Festival del Habano

Mimořádná společenská událost – v pořadí 14tý HABANO’S FESTIVAL se konal od 27. února do 2. března 2012. Zvláštní pozornost tohoto největšího festivalu svého druhu byla tentokrát věnována značkám Romeo y Julieta a Cohiba.

Společnost

Pořadatel uvádí více jak 1500 účastníků z 60 zemí.

Letos se festivalu údajně zúčastnil rekordní počet amerických doutníkových příznivců.

Cena vstpenky na celý festival byla 1 350USD.

Produkty

Ohlášení/uvedení limitované edice (LE) reserva (pouze 50 000 krabic po 20ti doutnících) u značky Romeo y Julieta historicky velmi úspěšného doutníku Churchill (celým názvem tedy Romeo y Julieta Churchills Reserva 2008)

Ohlášení/uvedení nového (20ti minutového) formátu Romeo y Julieta Petit Churchill odvozený od (tj. kratší verze) Romeo y Julieta Short Churchill.

Ohlášení/uvedeníCohiba Pirámides Extra, která není součástí limitované nebo regionální edice. Jedná o doutník zabalený v aluminiové tubě s ochrannými prvky užitými už u Behike.

Charita

V dražbě unikátních humidorů vč. doutníků bylo vydraženo celkem 963 506 USD. Tyto finanční prostředky budou věnovány veřej. zdravotnictví na Kubě. Vydražené humidory jsou mimochodem vybaveny špičkovým zvlhčovačem Adorini Cigar Heaven s kapacitními snímači vlhkosti.

Za 475 500USD byl vydražen humidor ve tvaru zmenšeniny továrny “El Laguito” obsahující 520 doutníků Cohiba, z nichž některé byly vyrobeny pouze pro tuto příležitost. Další zajímavostí je otevírání humidoru, které je hydraulické ovládané zmáčknutím tlačítka. Humidor byl vydražen anonymním kupcem z Itálie.

Soutěž

Vítězem letošní mezinárodní soutěže Habanosommelier se stal Luis García z Mexika.

O vítězství letošní mezinárodní soutěže umění fotografie Habanos in Images se podělili Patricia Pérez Pérez z Kuby s dílem „Mujeres Cohiba y Habanos“ a Patricia Sporn s dílem „Con el Sonido de la Chaveta“.

Hospodářské výsledky

Společnost Habanos s.a., distributor všech 27 kubánských značek dosáhla v roce 2011 obratu 401 000 000USD, tzn. 9% růstu.

Potvrzuje se rovněž trend růstu prodeje doutníků na blízkém východě, Asii, Rusku a také v Brazílii.

 

Zdroj: Habanos s.a.

Napsat komentář